Værdien af en erfaren grafisk Designer

Først af alt hvad der er en grafisk designer?

En grafisk designer arbejder for at give virksomhederne nogen visuel kommunikation, kan de kræve.

Dette omfatter logodesign, layoutdesign for trykte emner såsom skiltning, brevpapir og marketingmaterialer (brochurer, flyers og så videre) f.eks.

I dagens Internet alder er en grafisk designer ofte også stand til at designe elektronisk kommunikation såsom e-nyhedsbreve og hjemmesider.

Ikke alle grafiske designere dække alle områder er nævnt, men en dygtig og erfaren grafisk designer er deres vægt værd i guld.

Ansætte en grafisk designer, der har et par års erfaring i arbejdet med virksomhedsejere at skabe mindeværdige visuel kommunikation har nogle klare fordele over arbejder med nyere designere.

Disse omfatter for at nævne nogle få

1. speed & effektivitet – en erfaren designer bruges ofte til at arbejde på mange forskellige projekter på én gang; administrere deres tid effektivt og levere dit projekt til aftalte tidsfrister.

Hvis du er leje din designer på timebasis sats i stedet for bliver citeret ‘for jobbet’ en erfaren designer citere dig en højere sats pr. time kan faktisk fakturere dig for mindre i slutningen af projektet hvis de er hurtigere end en designer citere mindre i timen.

Det er altid godt at få en skøn fra din designer, hvor længe de forventer opgaven at tage, eller endnu bedre prøve og få dem til at citere ‘for jobbet’ uanset hvor lang tid det tager dem. Glem ikke at spørge hvis revisioner er inkluderet i prisen ‘for jobbet’.

2. trykning faldgruber – der er flere print layout design faldgruber en designer kan falde ind, hvis de ikke kender deres handel vrangen ud. Disse omfatter;

Udskrive beskærings: Ethvert dokument, der er fastlagt for print skal have et par mm af bløde overlapper kanten af dokumentstørrelse (dvs. designere dokumentet skal være større end det faktiske udskrevne punkt) – hver print firma har forskellige krav til hvor mange mm, der skal være. En erfaren grafisk designer vil forstå behovet for at finde ud af, før de begynder at designe, og forhåbentlig være proaktiv nok til at komme i kontakt med print virksomheden selv at finde ud af.

Ikke tilbyde korrekte dpi til billeder: alle ved, at hvis du tilbyder en udskrivning virksomhed en billedtype, der består af pixel som TIFF eller JPEG, at billedet skal være mindst 300 dpi (dots per inch)… eller kender de alle denne? Er din designer klar over dette?

Ligeledes hvis du tilbyder print firma en vektor billede EPS og AI… at pixels er irrelevant, fordi scalable vektor billeder output af professionelle design software, der ikke består af pixel. Flere oplysninger om vektorbilleder på

Tynde streger i grafikobjekter: enhver linje bruges i en grafisk afbildning består af en ‘linje punktstørrelse’, dette kan variere fra så lille som 0,10 hele vejen op til 1,2,3, eller endda 10 punktstørrelse og højere. Jo større punktstørrelsen den federe linje er og vice versa.

En uerfaren designer – måske en, der har udarbejdet en detaljeret illustration med meget i vejen for fine detaljer – kan ikke indse, at du skal aldrig udlevere enhver design til et trykkeri virksomhed, der indeholder en linje størrelse mindre end 0,25-trykpresser simpelthen ikke p rint linjer alle tyndere end 0,25 point.

Farver – hvad er en hex farve? Hvad er en Pantone farve? Hvad er CMYK-farver? Pyt med, hvad de er, hvordan man vælger mellem hver farve metode tilgængelig for dem, før deres dejlige designs er trykt? Din designer bør vide dette, men ikke alle uerfarne designere fuldt ud at forstå de metoder, der kræves for at vælge Udskriv farver og dette kan føre til uventede udskriftsresultater. Mere information på

Så bare giver dig en meget kort oversigt over hvorfor erfaring tæller i grafisk design, og at sikre, at din designer er fyldestgørende erfaring til at tage sig af de væsentlige praktiske aspekter af design til din virksomhed.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *